نشست هم‌‏اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات برگزار شد

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۷ کد : ۲۴۷۳۸ خبر روز اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۷۷
نشست هم‌‏اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه برگزار شد.
نشست هم‌‏اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه در سالن شورای این دانشکده برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست گفت: یکی از جدی‌تری برنامه‌هایی که برای دانشگاه از ابتدای 1400 در ذهن ما بود و پیگیری کردیم، برنامه راهبردی است. برنامه راهبردی که در متن دانشکده‌ها، گروه‌ها و اعضای هیئت علمی قرار گرفت، این ظرفیت را ایجاد کرد که ما بتوانیم از توانمندی‌ها، پیشنهادات و دیدگاه‌های آن‌ها استفاده کنیم. برنامه‌های آن‌ها را بفهمیم و به تحقق این برنامه‌ها کمک کنیم. 
وی با اشاره به اینکه ما شعار دانشگاه یعنی «مرجعیت در علوم انسانی» را دنبال می‌کنیم، افزود: هر گروه و هر دانشکده‌ای باید تلاش کند بر اساس شاخص‌های تعیین شده در مسیر رساندن دانشگاه به مرجعیت در علوم انسانی حرکت کند. با توجه به اینکه این دانشگاه، دانشگاه تخصصی علوم انسانی است، محوری‌ترین فعالیت آن نیز در برنامه راهبردی، تحول در علوم انسانی تعیین شده است.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع تحول در علوم انسانی، اثر‌بخشی علوم انسانی است که این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم باید نشان دهد که علوم انسانی اثربخش است و می‌تواند به مسائل جامعه پاسخ بدهد.
وی با بیان این رشته‌های علوم انسانی، رشته‌های ترازی هستند، افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموزان با استعداد و داوطلبان حضور در دانشگاه، قبل از انتخاب هر رشته‌ای، رشته‌های علوم انسانی را مد نظر قرار دهند و در اولویت‌های انتخاب آن‌ها باشد. ما اکنون شاهد این هستیم که دانش‌آموختگان رشته‌های غیر علوم انسانی، برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، رشته‌های علوم انسانی را انتخاب می‌کنند چون پی برده‌اند که در این رشته‌ها بهتر می‌توانند در جامعه نقش‌آفرین باشند. 
دکتر معتمدی با اشاره به چهار شاخص برنامه راهبردی دانشگاه علامه‌طباطبائی، گفت: بومی‌سازی، کاربردی‌سازی، اسلامی‌سازی و به‌روز سازی  علوم انسانی، چهار شاخصی است که در تدوین برنامه راهبردی دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است. همچنین توجه به بین‌المللی سازی دانشگاه، تعالی پژوهش و ارتباط با صنعت از جمله محورهای هشت گانه‌ای است که در این برنامه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امیدآفرینی در دانشگاه و جامعه، اظهار کرد: یکی از نیازهای جوان‌ها و دانشجویان ما، داشتن امید به آینده است که موضوع اشتغال و حل این مسئله می‌تواند به افزایش سطح امید در میان دانشجویان کمک کند. باید تلاش کنیم اشتغال‌آفرینی را به دانش تخصصی گره بزنیم. به طور مثال راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های مختلف که در حال تکمیل است می تواند به دانشجویان کمک کند تا در زمینه رشته تحصیلی خود ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ارائه دهند و ما نیز از تحقق این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه درس دو واحدی کارآفرینی در قالب دروس اختیاری ارائه می‌شود، افزود: این درس می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا دانشجویان با ادبیات کارآفرینی بیشتر آشنا شوند و در این فضا قرار گیرند. همچنین ارتباط ما با صنعت و جامعه و ارتباط با دستگاه‌ها یا شرکای نهادی همان چیزهایی است که از دل برنامه راهبردی دانشگاه بیرون آمده است.
وی با اشاره به اهمیت هدفمندی پژوهش، تاکید کرد: موضوع پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ما باید یک موضوع جدی و در راستای حل مسائل کشور و توسعه دانش باشد.
دکتر معتمدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات را پاسخ دهیم و حل کنیم، گفت: حل مسائل از دل برنامه راهبردی و گفت‌وگوهای تخصصی در گروه‌های آموزشی بیرون می‌آید و امیدوارم با کمک شما اعضای هیئت علمی بتوانیم این راه را ادامه دهیم. برنامه راهبردی 1403 دانشکده نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین حمایت‌های مالی و پرداخت بدهی‌های برنامه‌های 1401 و 1402 انجام می‌شود. امیدوارم با همراهی و همیاری شما اعضای هیئت علمی برنامه راهبردی 1403 تحقق پیدا کند.
دکتر علی‌اصغر کیا، رئیس دانشکده علوم ارتباطات نیز ضمن قدردانی از اعضای هیئت علمی این دانشکده در تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه و دانشکده، گفت: با جدیت پیگیر تجهیز دانشکده در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم تا بتوانیم سطح ارائه خدمات به دانشجویان را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر نزدیک به هزار و صد دانشجو در دانشکده علوم ارتباطات مشغول به تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در 11 رشته در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند که با توجه به برنامه راهبردی دانشکده، به دنبال توسعه میان رشته‌ای‌ها هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز جامعه در این خصوص باشیم.
در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. تامین امکانات مورد نیاز در جهت افزایش فعالیت‌ها، راه‌اندازی آزمایشگاه در حوزه چندرسانه‌ای، توجه به رفع مشکل انتشارات و مسائل آموزشی و پژوهشی دانشکده، حمایت در جذب نیروهای جدید و توجه به جایگاه هنر در دانشکده علوم ارتباطات، بخشی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.

منبع خبر:روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی

کلید واژه ها: دانشگاه برنامه راهبردی دانشگاه راهبردی دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی علوم دانشکده علوم رشته علوم علوم انسانی


نظر شما :