با حضور رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۱۶۵۰ خبر روز پیشخوان مطبوعات اخبار دانشکده دانشکده در رسانه
تعداد بازدید:۱۶۵
برگزاری چهارمین نشست تخصصی یونسکو در مورد روز آزادی مطبوعات
با حضور رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد

چهارمین نشست تخصصی یونسکو در مورد روز آزادی مطبوعات در قالب وبینار در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با حضور علی اصغر کیاء رئیس کرسی ارتباطات علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

این نشست در قالب یک وبینار و با حضور و همکاری نمایندگان ۵۲ کشور جهان در حوزه اقتصاد رسانه‌ها برگزار شد. ۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با ۳ می‌روز جهانی آزادی مطبوعات است.

از جمله موضوعات مورد توجه در این وبینار می‌توان به اقتصاد حقوق بشر (نقش حقوق انسانی در سیاست گذاری اقتصادی، تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری، مدل‌های کسب و کار، انتخاب مشتریان) اشاره کرد. علت توجه به این موضوع، کمک به افزایش بهره مندی همه انسان‌ها از حقوق مدنی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ارتقای توسعه پایدار عنوان شده است.

در این زمینه نقش نهاد‌های مختلف سازمان ملل نیز برای ایجاد زمینه‌ای به منظور تبادل ایده ها، تجارب و اقدامات مرتبط با حقوق اجتماعی و اقتصادی بررسی شد.

از جمله سخنرانان برجسته این وبینار می‌توان به پرفسور نتلاما ماخانیا، استاد حقوق عمومی از آفریقای جنوبی اشاره کرد که از جمله مبارزان ضد تبعیض نژادی در دهه ۹۰ میلادی بوده است.

دکتر ساویتری بیسنات هم اقتصاددان ارشدی است که بیش از ۲۰ سال سابقه کار بر روی موضوعات مرتبط با تجارت بین المللی، برنامه ریزی توسعه، عدالت اقتصادی، حقوق زنان و درگیری‌ها و بلایای طبیعی در کشور‌های مختلف در آفریقا، آسیا، کارائیب، اروپای شرقی و خاورمیانه، و همچنین بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را داراست.


نظر شما :